INT VETERAN RALLYE KUTNÁ HORA

Fotogalerie: Staré veterány dobývaly Kaňk, zatímco lidé se učili o kvalitě

18.08.2012

Kutná Hora – Mnoho starých automobilových veteránů se objevilo o víkendu v uličkách Kutné Hory. Společně s nimi na Palackého náměstí vyrostly stánky propagující zdravou výživu a pódium, kde se různí interpreti starali o zábavu čtvrtého ročníku mezinárodního závodu INT veterán Rally a Srpnového hodování v Kutné Hoře.

http://kutnohorsky.denik.cz/zpravy_region/fotogalerie-stare-veterany-dobyvaly-kank-zatimco-lide-se-ucili-o-kvalite-2012081.htm

Přestože se do závodů přihlásilo několik desítek automobilů, vybráno bylo nakonec pouze čtyřicet „statečných" vozů, které se měly poprat s cestou do kopce na Kaňk. Základním kritériem bylo sice datum výroby do roku 1940, ale záleželo i na dalších faktorech, jakými jsou například i technický stav a nebo posádka. „Výběr aut je velice přísný a náročný. Nezáleží jenom na automobilu samotném, ale i na tom, jak příjemná je posádka. S tím ale problémy nebývají, protože jsou to všichni milí lidé," říká se smíchem ředitelka závodu Andrea Güttlerová.

Podle pravidel tak soutěž není o rychlosti, ale mnohem více o eleganci a stylu, proto mají všechna vozidla stejnou šanci vyhrát. Každý vůz absolvoval čtyři cesty do kopce na Kaňk a počítaly se trestné body za rozdíly v časech. Automobil s nejmenším počtem bodů vyhrál. Tento rok se jím stal Antonín Novák a jeho Škoda 422 s 1527 body, což je něco malinko přes jeden a půl vteřiny celkového rozdílu mezi jednotlivými jízdami.

Mezitím bylo možné se na Palackého náměstí dozvědět něco více o českých kvalitních potravinách nesoucích značku KLASA, ochutnat je a přitom se zapojit do bohatého kulturního programu.

IV. INT VETERAN RALLYE: výsledky

1) Novák A. - Škoda 422
2) Berný Š. - L&K Škoda 110
3) Glas T. - Austin 7 Special
4) Koudelka V. - Aero 30
5) Schlegel T. - Alba Typ N 1919
6) Karbowski A. - Fiat 1100 Gl.
7) Weser E. - Citroën Phaeton C
8) Lukeš J. - Riley 9 Monaco
9) Durdík T. - Chevrolet AC
10) Profeld S. - Jaguar SS
11) Lux H. J. - HG PKW Limösine
12) Petschke K. - BMW DIXI DA1
13) Rödel J. - Fiat 503
14) Krejčík F. - Ford T
15) Šafář P. - Walter Junior
16) Baláš S. - Tatra 87
17) Tejkl Z. - Praga Baby Roamster
18) Brablík L. - Tatra 75 6-místná
19) Macháček V. - Cadillac La Salle
20) Průcha V. - Praga Alfa Kabrio
21) Jursík M. - Walter Junior
22) Nýčová M. - WJ Super Sport
23) Flaišman J. - BMW 328
24) Nalezenec J. - Škoda MC
25) Wiesner V. - Dodge Touring 30
26) Běhálek V. - Tatra 12
27) Gierat S. - Jawa Minor
28) Fiala M. - Škoda 422
29) Voda J. - Whippet Overland
30) Lipš Z. - Chrysler 50 Roadster
31) Kohoutek P. - Praga Piccolo F.
32) Horníček O. - MG PB

Závod nedokončili:

Dichtl K. - Jackson H30 1908 Hron J. - Rolls Royce
Češpiva Z. - Tatra 30
Touš Z. - Delage DI
Kidery J. - Steyr XX
Zögernitz W. - Mercedes 170 VA

Kutnohorský deník představuje:

Škoda 422 byl osobní automobil vyráběný automobilkou Škoda. Začal se vyrábět roku 1929. Byl k dostání jako čtyřdveřový sedan, dvoudveřový tudor, faéton, kabriolet, kupé nebo landulet. Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec s rozvodem SV. Měl výkon 16 kW (22 koní) a objem 1195 cm. Maximální rychlost se pohybovala okolo 75 km/h. Výroba byla ukončena roku 1932, vyrobilo se 3435 kusů.
Laurin & Klement - Škoda 110 byl osobní automobil, který vyráběla od roku 1925 v Mladé Boleslavi automobilka Laurin & Klement, od června 1925 automobilka Škoda. Motor byl vodou chlazený řadový čtyřválec uložený vpředu, poháněl zadní kola. Vrtání bylo 72 mm a zdvih 110 mm. Vyrábělo se deset sérií, první a druhá měly objem 1791 cm3 a výkon 18 kW, maximální rychlost byla 80 km/h. Od třetí série (od roku 1926) byl použit motor o objemu 1944 cm3 s výkonem 22 kW a maximální rychlostí 85 km/h. V roce 1929 byl vůz nahrazen modelem 4 R, vyrobilo se 2985 kusů.
Austin 7 se vyrábí od roku 1922 až do roku 1939 ve Spojeném království společností Austin Motor. Přezdíván „Baby Austin". To byl jeden z nejpopulárnějších vozů, které kdy byly vyrobeny pro britský trh. Prodával se dobře i v zahraničí. Smetl většinu ostatních britských malých vozů a cyclecars z počátku 1920, jeho vliv na britském trhu byl podobný jako u modelu T Ford v USA. Mnoho Austin 7s byly přestavěny jako „speciály" po druhé světové válce, včetně prvního Lotus, Lotus Mk1, který byl na základě Austin 7.

Zdroj: Wikipedia.org

Autor: Jiří Kalát